ANVONUL, LOCUL NEBUNIEI VEACULUI ACESTUIA

 

Avocatul whitian färä licentä Emil Lazär, pastorul cavernicol angrenat într-un sistem pastoral corupt, ne încearcä prin intermediul unui limbaj straniu si multe neadeväruri sä ne convingä cä „contextul timpului” este scuza obligatorie si necesarä pentru întelegerea scrierilor lui Ellen White.  

De când feminismul luciferian a pătruns în bisericä mai adânc decât lancea in coasta Domnului, când te scoli dimineața și te bucuri precum David când i se spunea „haidem la Casa Domnului” dar ajungând acolo te întâlnești cu o „pastorä” în exercițiul funcției ori o „prezbiterä” dirijând chestiunile comunitätii și ca sä nu te faci părtaș cu mârșăvie nerușinării, te ridici și pleci acasă cu ochii in lacrimi, poate cä prefer o predicä de pe You Tube, decât sa-l crucific din nou pe Hristos. Întâlnești acolo predicatori zeloși, ingenioși, restrictivi, educativi, inventivi, habotnici, profetici, fariseici, teatrali și in general, apocaliptici dar nu m-am gândit vreodată ca as putea intalni predicatorul troglodit, numit și cavernicol gen Eugen Lazär, cel care comenta cu emfazä cä este pastor la Paris și în anumite ocazii avocatul färä contract al Ellenei White!

Sunt în You Tube predici pe toate gusturile și pentru toate timpurile. Sunt predicatori consacrați ori predicatori de ocazie, predici înregistrate sau transmisiuni în direct, predicatori care au un mesaj clar de spus și alții care se screm și reușesc sa facă doar o märgicä.

Astfel am urmărit consternat „märgica” trogloditului Emil Lazär și mărturisesc neputința mea de-a finaliza acea teologie ieftină și nerușinată numitä „Ce facem cu Ellen White in secolul XXI” cu o duratä de vreo șaizeci de minute, în care un smecher al sistemului, ne cerea pe fatä sa ne lăsäm prostiti și sä-i ciugulim din palma semințele nesimțirii sale.

Acest personaj este de fapt o ficțiune, el nu exista. El este întruchiparea adventismului needucat, neinstruit și primitiv. Cel care vinde fluturi la poarta Templului si atentează la conștiința celor mulți, arivistul din interiorul castei pastorale, reprezentantul unui sistem putred, corupt și nebiblic. Este coșmarul misticismului desuet.

Dacă in rostirea adevărului Domnului Isus, nu intervine gustul sării și aceasta slujire se face fără har, expunerea, respectiv predica, nu este altceva decât o înșiruire de cuvinte seci, fără valoare și fără noima adesea agresiv.

Dar trogloditii sunt admiși de către sistem. Ei crează diversiunea de care casta preoțească are nevoie sä-și ducă existenta lascivă. Exista troglodiți subtili, emancipați gen Florin Laiu care te otrăvesc susurându-ți la ureche cântecele și cei groseri ca Emil Lazär care dau impresia ca te vor lua la pumni dacă nu ești de acord cu ei. În fine, șmecherii au creat sistemul și nu invers. Mediul a fost prostia habotnica a celor mulți, plătitori zeloși de zecime, pe care lipitorile trândave au știut sa le exploateze.

Din vorbirea bolovănoasă a trogloditului Emil Lazär, am extras câteva perle pe care le voi analiza în contextul biblic fäcând exceptie de cel moral sau etic.

În minutul 10:00, al monologului delirant Lazär face referire la  faptul cä „negationistii” darului profetic al Ellenei White utilizeazä ca unul dintre argumente faptul ca autoarea Tragediei Veacurilor, Hristos Lumina Lumii si alte publicatii, s-a inspirat, a plagiat sau mai pe sleau spus, a furat texte din scrierile altor autori fie crestini, fie laici, färä sä mentioneze sursa sau izvorul citat. Nästrusnicul acesta de Lazär are „revelatia” unui contraargument puternic: în acele vremuri, nu exista o lege a dreptului de autor! L-as întreba pe troglodit dacä pe vremea când Cain sävârsea teribilul säu päcat exista Legea Domnului ori în timpurile când Nimrod se socotea dumnezeu exista porunca divinä contrarie? Oare päcatele acestor netrebnici, nu au fost la fel de mari si îngrozitoare, cu sau färä Lege? David a gresit. Si-a umplut mâinile de sânge nevinovat. Dar remuscarea lui a fost sincerä, adeväratä iar Dumnezeu probabil l-a iertat. Încä n-am citit ca Ellen White sä-si fi fäcut „mea culpa” pentru plagiat desi i s-a reprosat în nenumärate ori  aceasta în decursul vietii! Reprosuri i-au venit chiar si din interiorul bisericii…
Acum îl întreb, dar nu retoric, pe trogloditul Lazär dacä epitetul „inspirat”, „arätat”, ¨väzut” ori „vizionat” se poate aplica la textele plagiate. Expresia dupä care se ascunde Lazär este aceea a „contextului vremii”. Oare inspiratia Duhului Sfânt tine de contextul vremii Lazäre? Nu e Dumnezeu acelasi ieri, azi si întotdeauna?

În minutul 34:00, al monologului, Lazär dupä ce face o scurtä prezentare a problemelor de doctrinä cu care s_a confruntat adventismul, în a doua si a treia decadä a secolului XX, ne pune în situatia de-a accepta un neadevär si anume acela prin care Ellen White s-ar dezice de autoritatea teologicä scrierilor sale, a pärerilor exprimate în aceste scrieri. Scopul scuzä mijloacele, nu-i asa Lazäre? Dupä ce aproape o jumätate de orä te sträduiesti sä ne areti cât de inspiratä a fost scriitoarea, dintr-o datä o treci într-o zonä obscurä si neuträ. Nu Lazäre, în bisericä se considerä si astäzi scrierile lui Ellen White ca infailibile iar autoritatea ei egalä cu autoritatea Bibliei!
Afirmi în minutul 38:50, cä Ellen White a fost un profet. Te-as ruga sä ne areti mäcar o singurä profetie a dânsei care sä nu aibä ca Scriptura în paralel. Una singurä! Eu, îti pot aräta cel putin cinci care nu s-au împlinit…Este demn aceasta de un prooroc al Domnului?
În minutul 42:48, pastorul troglodit face o afirmatie cel putin ilarä încercând sä împace unele afirmatii fanteziste ale scriitoarei cu statutul de „inspirat” si ajunge în situatia confuzä de-a spune cä Ellen White a fost cu un pas înaintea timpului säu desi afirma la un moment dat, chiar obsesiv, cä scrierile acestea trebuie întelese în contextul timpului säu. În ce rämânem Lazäre? Matematic afirmatia ta este o nulitate! Filozofic un nonsens iar teologic o nebunie…
În minutul 43:00, afrontul împotriva inteligentei noastre continuä când încearcä sä justifice „viziunea” Ellenei White, cu privire la cei care utilizau bicicleta, apelând din nou la „contextul timpului”, spunând cä „profeta” considera mersul pe bicicletä ca un „sport extrem” o întreprindere injustä pentru un copil a lui Dumnezeu care fäcea risipä de bani pentru un astfel de obiect. Mä întreb, când familia White si-a achizitionat automobilul ori proprietätile, nu tot risipä de arginti era? Ori ceea ce proorocului îi era permis, muritorului de rând îi era interzis!?
Din minutul 46:00, înainte trogloditul Lazär devine confuz, paranoic si inconstant. Încearcä sä ne facä sä credem cä Dumnezeu când „inspirä” o face cu jumätäti de mäsurä, soväitor, semänând erate si reveniri constante asupra „viziunilor”, corectând, îndreptând si diluând continuturi dând frâu liber imaginatiei credinciosului la interpretari, îndoieli si aplicare arbitrarä. Päi, smechere Lazär, dacä „serva Domnului” a avut o viziune aceasta nu e divina? Mai încape loc de altceva? Dar dacä „profetesa” a scris o prostie, nu-i mai bine sä rämânä ca atare, färä sä mai aplici ridicolul în justificare?
Dar poate cea mai tragicä apreciere a acestui cavernicol cu costum si cravatä cu aparentä de luptätor de full-contact, dezgustätore si atroce este aceea pe care o face în minutul 50:58, al unui video pe care l-as trece în categoria pornografiei mistice.
Eu, am tratat pe larg acest subiect în articolul ” MINTIND ÎN NUMELE LUI DUMNEZEU 2 (Între uciderea din culpä si sinuciderea din ignorantä). Si atunci, si acum, simt aceeasi indignare. De data aceasta însä îndoitä pentru cä un imbecil al sistemului cautä sä justifice o tragedie cu autor cunoscut, dând vina pe victimä. Este vorba despre interdictia expresä a Ellenei White de-a se folosi chinina ca mijloc de prevenire si tratare a malariei (paludism). Trogloditul minte. Afirmä cä interdictia face referire la oträvurile timpului folosite ca medicamente. În realitate, Ellen White interzice folosirea chininei pentru cä aceasta se numea „scortisoara iezuitä”, aluzie la cei care au preluat de la amerindieni remediul si l-au comercializat în toatä lumea. Aceasta i s-ar fi arätat în „viziune”!
Lazär însä vede în misionarii morti de paludism, nu niste martiri în câmpul credintei ucisi de o „viziune” asasinä ci niste nebuni ucisi de propria nebunie!
Acest personaj numit Emil Lazär, nu este numai jalnic ci este de-a dreptul grotesc, devenind cu timpul haplea-n chiloti cäci i se permite.
Iatä, unde si pe cine se iroseste banul zecimii!

Palau Solitá i Plegamans (Barcelona)
11/04/2019

 

 

 

Autor: Sorin Bubau

Pescar și pescar de oameni pentru Patria de Sus, scriitor, poet și eseist religios, teolog autodidact, deconspirator a lucrării celui rău, luptător cu mine însumi, îndatorat cu Isus Hristos.

Un gând despre „ANVONUL, LOCUL NEBUNIEI VEACULUI ACESTUIA”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s